Dia internacional lliure de bosses de plàstic

03/07/2015

Parets del Vallès promou accions per reduir l'ús de les bosses de plàstic

L’Ajuntament de Parets del Vallès, a través de l'Escola de la Natura i el servei de Comerç, ha programat una nova acció per promoure la minimització de residus tot coincidint amb el Dia Internacional lliure de bosses de plàstic.

El divendres 3 de juliol s'instal·larà una carpa  a la Plaça Dr. Trueta per tal de recollir dades socials sobre els hàbits d'ús i reciclatge. Tots aquells  que vulguin participar-hi, rebran una bossa reutilitzable a canvi d'una bossa de plàstic d'un únic ús.

Evitar el consum abusiu i innecessari de les bosses de plàstic permet una major protecció del medi com a mesura de minimització de residus, alhora que té efectes sobre l'economia.

El plàstic amb una vida útil curta, aproximadament de 12 minuts, es consumeix i malbarata gran quantitat d’aigua i energia, a més del cost ambiental de l’explotació del petroli, un recurs no renovable, amb l’agreujant de ser un producte no degradable que pot tardar entre 400 i 1000 anys per la seva total descomposició.

El primer pas per canviar els hàbits de consumistes cap a un consum responsable s'inicia amb un NO a la bossa d'un sol ús!

L'Ajuntament de Parets del Vallès des de l'any 2008, promou durant l'any accions de reducció i minimització de residus realitzant activitats diverses adreçades a públic escolar i general.

L'acció té el suport de la Diputació de Barcelona, l'Agència de Residus de Catalunya i el Parlament Europeu.