Can Jornet

Veure el mapa més gran

Can Jornet és un mas rural situat prop de la riera Seca, que data de 1865.
Es tracta d'un edifici de planta basilical d’uns 260m², envoltat d’una era, a la tanca de la qual figura una inscripció de 1877. El mas també té un safareig, una sínia i un hort ecològic.

La finca, que té una superfície total de 14.775m², està enclavada a Gallecs. A finals de s. XIX el mas pertanyia a la família Pelegrí Jornet. Als anys 70 va passar a ser propietat de l’Incasòl, com tots els terrenys expropiats de Santa Maria de Gallecs.

El 1998, l’Incasòl va cedir, per vint anys, l’ús de la propietat a l’Ajuntament.

L'Escola de la Natura, utilitza com a equipament de suport una aula en la planta baixa d'aquesta masia, a més d'un hort amb jardí mediterrani a l'exterior de l'espai. A l'aula de natura de Can Jornet es realitzen infinitat d'activitats escolars vinculades al coneixement de l'entorn, fauna, agricultura ecològica, etc. a més de cursos dirigits al públic general.

Al Juliol de 2015 es van inaugurar els Horts Socials situtats entorn de Can Jornet, amb l’habilitació de 30 parcel·les: 28 d’ús particular, amb una superfície d’uns 50m2 cadascuna, i 2 de 120m2 que gestionen entitats o associacions. Aquestes hortes, a més conservar i millorar la biodiversitat i el paisatge, estan pensades per promoure la inclusió social i l’autoconsum entre els usuaris.