El grup d’investigació de l’Escola de la Natura allibera gripaus d’esperons a la Serra de Collserola

09/10/2015

El grup d’investigació de l’Escola de la Natura de Parets del Vallès ha dut a terme el primer alliberament d’un centenar de gripaus d’esperons a la serra de Collserola, l’únic espai del territori català on aquesta espècie té un alt risc de desaparició.

Els exemplars van ser rescatats aquests estiu pels membres del grup d’investigació, que les van recollir de diferents basses que estaven a punt d’assecar-se, situades arreu del territori català.

Posteriorment, els capgrossos van ser traslladats a les dependències de l’escola, on el grup d’investigació va fer el seguiment del seu desenvolupament fins a la seva total recuperació.

La recollida i alliberament d’aquests exemplars s’emmarca en el projecte de conservació i recuperació de gripaus d’esperons iniciat a l’escola l’any 2010 conjuntament amb la Societat Catalana d’Herpetologia.