Parets celebrarà la Setmana de Prevenció de Residus amb un complet programa d'activitats

17/11/2015

"Desmaterialització, fer més amb menys" és el títol de la Setmana de Prevenció de Residus 2015 que se celebra del 21 al 29 de novembre. A Parets del Vallès, estan previstes diferents accions dirigides a les escoles, "A Parets, de residus, ni una engruna", i "Reciclem bé, de la cuina al jardí", activitats dirigides al públic en general. També es faran diferents accions específiques per al públic familiar. Altres de les accions de la campanya organitzada per l'Ajuntament i l'Escola de Natura són enquestes sobre hàbits de compra i reciclatge, xerrades, tallers i repartiment de fulletons informatius i compost per a jardineria.

Fomentar l'hàbit de reciclar, informar de manera pràctica i fer pedagogia tant per als nens a les escoles com per al públic en general i familiar. Aquests són els objectius de la Setmana de Prevenció de Residus.

Pel que fa a les escoles, l'acció consistirà en el repartiment d'embolcalls reutilitzables per a entrepans "boc&rolls". Aquesta activitat està adreçada a alumnes de primària de les escoles del municipi. Dilluns 23 es durà a terme al Pompeu Fabra; dimarts 24 al Pau Vila i Mare de Déu de Montserrat; Dimecres 25 al Vila Parietes i ACESCO, i dijous 26 al Lluís Piquer.

La campanya divulgativa sobre reducció de residus mitjançant informadors tindrà lloc el matí de dilluns 23, al mercat de Can Berenguer; dimecres al matí al mercat del Camp de les Peces i divendres 27 al matí a la zona comercial del sector IVECO. Els tres dies serà a partir de les 9.30 h.

Altres activitats adreçades al públic familiar seran la visita a la planta de digestió anaeròbica i compostatge del Consell de Residus del Vallès Oriental divendres al matí; la xerrada sobre residus al Casal Sant Jordi de divendres a la tarda i el taller de Natura en família, també divendres a la tarda, a l'Escola de la Natura.