El grup de recerca de l’Escola de la Natura certifica la longevitat rècord d’una granota de Graff

03/07/2017

El grup de recerca de l'Escola de la Natura de Parets del Vallès, en col·laboració amb la Universitat de Lleida, ha pogut certificar, per mitjà de tècniques d'esqueletocronologia –tècnica que determina l'edat dels individus per mitjà dels ossos- la longevitat rècord d'una granota de Graff. L'edat de l'exemplar en concret és d'11 anys, més gran que qualsevol altre trobat anteriorment a Europa.

La granota, del gènere Pelophylax, es va trobar durant un mostreig de fauna i ja havia estat fotografiada 8 anys abans per aquest mateix grup. El descobriment ha estat publicat al Butlletí de la Societat Catalana d'Herpetologia.

El grup de recerca de l'Escola de la Natura ha participat en diferents projectes pioners i a col·laborat en diverses ocasions amb la Societat Catalana d'Herpetologia, el Centre de Recuperació d'Amfibis i Rèptils de Catalunya i l'IBE-CSIC, en el desenvolupament de projectes. Aquest grup va ser el primer a detectar casos documentats a Catalunya de quitridiomicosi, una malaltia provocada per un tipus de fong que afecta els amfibis.