El popular meteoròleg de TV3, Francesc Mauri, donarà el tret de sortida a la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Parets

15/09/2017

El meteoròleg i presentador de TV3, Francesc Mauri, serà l'encarregat de donar el tret de sortida a la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Parets del Vallès, que se celebrarà entre els dies 15 i 23 de setembre. A més, per tal fomentar l'ús del transport públic, i en el marc de la celebració, el bus urbà de Parets serà gratuït del 18 al 22 de setembre, ambdós inclosos.

Aquest divendres, 15 setembre, a les 19 h, l'Escola de la Natura acollirà la presentació dels actes inclosos en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Parets del Vallès d’aquest 2017. La presentació donarà pas a la xerrada del popular meteoròleg i presentador de TV3 Francesc Mauri, que parlarà sobre mobilitat i contaminació atmosfèrica.

L'endemà, dissabte 16 de setembre, a partir de les 10 del matí, amb sortida des del Poliesportiu Municipal Joaquim Rodríguez, es farà una passejada per l'anella esportiva, oberta a tota la ciutadania.

Per promoure els hàbits de transport sostenible el bus urbà serà gratuït de dilluns 18 a divendres 22 de setembre.

Els actes clouran el 23 setembre, al Sot d'en Barriques on, a partir de les 5 de la tarda, tindrà lloc una jornada lúdica que sota el nom 'Parets, per un aire més net', comptarà amb activitats per a tots els públics que inclouen globus captiu, trenet o karts.

D'altra banda, les escoles se sumen a la celebració amb diferents activitats relacionades amb la mobilitat i el medi ambient que es duran a terme als centres educatius del municipi.

La Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, així com visualitzar els canvis possibles en l'ús de l'espai públic, millorar la qualitat de l'aire i la reducció de la contaminació. Aquest 2017, 44 països amb un total de 1894 ciutats participen en aquesta iniciativa mediambiental.