Avís de prevenció per contaminació atmosfèrica ambiental

22/11/2017

La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic ha activat un avís preventiu d'episodi ambiental de contaminació atmosfèrica. Aquest avís afecta els municipis que formen part de la Zona de Protecció Especial de l'Ambient Atmosfèric, entre els quals hi ha poblacions del Baix Vallès, i a on també es troba Parets del Vallès.

La mesura s'ha adoptat a causa dels nivells elevats de contaminació en la concentració de PM10 i NO2 a l’atmosfera, amb l'objectiu que la població, especialment les persones sensibles a aquests contaminants, pugui adoptar les mesures de precaució necessàries i reduir-ne l'exposició.

Per tal de reduir els efectes és recomanable limitar l'exercici físic intens, especialment a l'exterior, prioritzar l'ús del transport públic davant el vehicle particular i assegurar-se del bon funcionament de les calefaccions de combustibles fòssils.

Cal que extremin les precaucions les persones amb problemes de cor o de pulmons, els nadons, els infants en edat preescolar i les dones embarassades. Els símptomes derivats poden variar en funció de cada persona.

En el cas que la ciutat de Barcelona activi un avís d'episodi de contaminació atmosfèrica, caldrà tenir en compte que, a partir de l'1 de desembre, es restringirà el transit als vehicles que no disposin d'etiqueta mediambiental de la DGT, és a dir, els cotxes que funcionin amb benzina i siguin anteriors a l’any 2000 i els que funcionen amb dièsel i siguin anteriors al 2006.