Sorpresa pels alumnes de 1r ESO de l'IES Torre de Malla

30/11/2017

Durant la darrera setmana de novembre ens han visitat els quatre grups de 1r d'educació secundària de l' IES Torre de Malla per a fer l'activitat d'astronomia "Viatge pel Sistema Solar en 3D". Durant aquesta activitat han tingut l'oportunitat de fer una observació directa del Sol, amb aparells específics per aquest ús.

Un cop acabada l'activitat, i aprofitant la visita al centre, s'ha presentat a l'alumnat la campanya de Prevenció de Residus explicant el valor econòmic i ambiental de la bossa d'escombraries. Per tal de promoure la reducció de residus, s'ha fet entrega d'un boc'n roll a tots els nois i totes les noies.

El darrer grup que ha visitat el centre ha tingut una gran sorpresa. Aprofitant la visita al centre de Daniel Fernàndez, Director del GRENP, han gaudit d'una sessió monogràfica sobre les serps. L'alumnat ha traslladat les seves preguntes sobre la morfologia i les curiositats d'aquests animals.

Des de l'Escola de la Natura volem que tots els nois i les noies gaudeixin dels animals amb responsabilitat, tot incidint en què hi ha alguns com la serp, que per les seves condicions, no acostumen a establir llaços emocionals amb les persones i que, per tant, no són els més recomanables com animals de companyia.

Hem de recordar també que la fauna salvatge autòtona (granotes, tortugues, eriçons, pardals, caderneres, serps, etc.) està protegida i per tant, està prohibida la seva manipulació i tinença.

Us convidem a observar aquests animals al seu entorn durant les sortides de camp que organitzem a l'escola, sempre amb el respecte de l'animal i el seu hàbitat i... sense manipular-los.