El Doctor Martí Boada parlarà sobre biodiversitat a l'Escola de la Natura

20/04/2018

Aquest divendres, 27 d'abril, a les 18.30 h tindrà lloc, a l'Escola de la Natura de Parets, la xerrada "La biodiversitat i el desenvolupament urbà" a càrrec del Dr. Martí Boada, científic ambiental i geògraf.

L'objectiu de la xerrada és donar a conèixer un dels temes que en els darrers temps ha esdevingut una proposta ecològica i de futur a l'hora de la redacció de projectes urbanístics.

Un espai urbà, on els elements com la connectivitat, la cultura o la mobilitat són aspectes importants, no ha de ser asèptic i desconnectat de la natura. Els valors ecològics i de biodiversitat s'han d'incorporar de forma harmònica, sota el criteri que això repercutirà de forma positiva en la ciutadania i en la conservació de la natura.

L'aplicació de criteris paisatgístics i de manteniment sostenible del verd urbà amb la incorporació de plantes autòctones, la creació de zones humides, etc. tenen com a resultat poder acollir més varietat de fauna, aus, petits mamífers, invertebrats i altres tipus d'animals, creant així un equilibri més raonable entre l'espai urbà i l'entorn natural que ens envolta.

El Dr. Boada explicarà com haurien de formular-se estratègies urbanes basades en el coneixement, la difusió i la gestió de la fauna i la flora als municipis, i presentar propostes on es conservi, s'enriqueixi i s'apreciï la biodiversitat com a part del patrimoni dels pobles, per tal que esdevingui un llegat per a les generacions presents i futures.