Parets aposta un any més per una mobilitat sostenible i segura

17/09/2018

Sota el lema 'Combina i mou-te!' l'Ajuntament de Parets de Vallès s'adhereix un any més a la Setmana Europea de la Mobilitat. Entre els dies 17 i 22 de setembre es duran a terme tot un seguit d'activitats amb l'objectiu de promoure uns hàbits de desplaçament més sostenibles, segurs i saludables, així com iniciatives per impulsar un municipi més verd, més confortable i menys contaminat.

Les activitats començaran avui dilluns 17 de setembre amb l'inici del procés per a la implantació del projecte de camins escolars als centres educatius, on les nenes i nens de 5è de tots els centres d'educació primària del municipi, mitjançant diverses activitats de dinamització, treballaran, revisaran i proposaran el camí cap a la seva escola. Aquest projecte de camins escolars, vol tenir cura del medi ambient amb la reducció d'emissions i la millora de la mobilitat, però també vol millorar la salut i
l'autonomia dels infants del municipi. Un cop finalitzats els tallers es preveu fer una exposició itinerant per les escoles i els equipaments.
En el marc de les accions, els dies 17 i 18 de setembre, s'instal·laran dosímetres en l’entorn dels centres educatius (captadors passius de CO2 i partícules en suspensió) per tal d'avaluar la influència del trànsit escolar en la qualitat de l'aire que respirem al voltant de les escoles. Aquestes dades permetran tenir una visió de l'impacte de la mobilitat en els entorns escolars i els seus
efectes sobre la salut.
També, i amb l'objectiu d'impulsar l'ús dels transports urbans i col·lectius, molt més sostenibles, en la ciutadania, així com en els joves, amb la incorporació de la targeta T-16, entre els dies 17 i 22 de setembre, el bus urbà de Parets serà gratuït, un any més, en tota la franja horària en què circula.
D'altra banda, el dimarts 25 de setembre, tindrà lloc, al municipi de Santa Eulàlia de Ronçana, un acte protocol·lari per celebrar el milió d'usuaris del Bus exprés E7, en el qual participaran els municipis de la Mancomunitat de la Vall del Tenes i Parets del Vallès.