Parets i la Setmana Europea de Prevenció de Residus. 2018

13/11/2018

Recicla, reutiltiza, crea... Parets de suma a la Setmana Europea de Prevenció de Residus

Del 19 al 25 de novembre, Parets del Vallès participa un any més en la Setmana Europea de Prevenció de Residus amb un seguit d’activitats i tallers per a tots els públics.

La iniciativa té com a objectius organitzar accions de sensibilització sobre la prevenció de residus, donar a conèixer estratègies de reducció i la política de la Unió Europea i dels seus Estats membres en aquesta matèria, fomentar accions sostenibles i potenciar l’hàbit de reciclar, informar-ne de manera pràctica i fer pedagogia entre els escolars i el públic en general.

Els centres educatius tindran un paper rellevant durant la setmana amb tallers d’elaboració de bosses a partir de samarretes velles i el lliurament de petits contenidors per a dipositar piles i embuts per a la recollida d’olis.

Sota el lema ‘A Parets, de residus, ni una engruna’, en una acció coordinada conjuntament pel Servei de Medi Ambient i el Servei d’Educació, es repartirà de nou als estudiants el “Boc’n’Roll”, un embolcall reutilitzable per portar entrepans.

També hi haurà el taller artístic a les escoles ‘Art&residus’, per tal que els nens i nenes entenguin d’una forma divertida, visual, atractiva i participativa, com es fa i en què consisteix la recollida selectiva.

D’altra banda, especialment adreçat a les famílies i al públic més jove, el 23 de novembre, a les 18 h, tindrà lloc a l’Escola de la Natura el taller gratuït “Dispositius mòbils i tauletes, manteniment i reparació”.

En el marc de les activitats programades per aquesta setmana, la Biblioteca Can Rajoler acollirà el taller de reutilització de roba “D’un mitjó a un titella”, que es farà aquest dijous 15 de novembre a les 18.30 h.

#EWWRCAT #EWWR2018 #timetodetox