Exposició "La Llúdriga, el retorn al Besós"

26/04/2019

L'Escola de la Natura acull des del 29 d'abril fins a l'1 de juny l’exposició itinerant del Consorci del Besòs Tordera “El retorn de la llúdriga al Congost”. La mostra es podrà visitar en l’horari habitual del centre.

L'exposició mostra la presència de la llúdriga als rius Besòs i Tordera. El treball de recerca organitzat pel Consorci Besós Tordera detecta la presència d’aquest mamífer, que feia molts anys habia desaparegut a consequència de la contaminació dels rius.

El Consorci del Besós i el Zoo de Barcelona, amb la col·laboració de l’ICTA-UAB, duen a terme el projecte de seguiment de la llúdriga a les conques del Besòs i la Tordera amb l’objectiu de conèixer quina és exactament la presència d’aquest mamífer i ajudar a la seva conservació. Prop de 40 anys després de la seva extinció de la conca, el 6 de juny de 2014, es va obtenir la primera fotografia de l’animal al riu Tenes. Des d’aleshores, s’han dut a terme diferents treballs de seguiment que certifiquen el seu retorn a tots els rius de la conca, un fet que ha estat possible gràcies a la recuperació de la qualitat de les aigües i dels entorns fluvials.

La mostra inclou la reproducció d’un exemplar femella i explica els rastres de la presència d’aquest animal als rius de la conca a través de femtes, petjades i d’altres rastres biològics. També es podrà gaudir d'un muntatge audiovisual realitzat pel fotògraf naturalista i herpetòleg, membre del GRENP, Josep Maria Mompart, que mostra el dia a dia d'aquest mamífer.

Activitat adreçada a:  Públic familiar

Data: del 26 d'abril a l'1 de juny