L’Ajuntament pren mesures contra la propagació del mosquit tigre

17/09/2019

El nou govern plural que encapçala l'Ajuntament de Parets, ha posat en marxa diferents actuacions per a la prevenció de la propagació del mosquit tigre.

Una de les pràctiques que s'han dut a terme darrerament a través de l'Escola de la Natura, ha estat l'alliberament de 160 orenetes i 6 falciots en diferents espais del municipi. Aquests exemplars procedeixen del centre de recuperació de Fauna de Torreferrussa on, durant la primavera, es recuperen milers d’ocells pel seu posterior alliberament.

Concretament, gràcies a aquesta acció, realitzada per l'Associació Grup de Recerca de l'Escola de la Natura, GRENP, a Parets tindrem més de 186 grams de mosquits menys cada dia, ja que les orenetes mengen 6 grams diaris d'insectes.

A més, com a mesura preventiva, s'han iniciat els tractaments als embornals amb l'objectiu de limitar la presència d'aquest insecte a la vila. El més important és evitar la posta d'ous i el creixement de les larves, per aquest motiu, les actuacions es centren en el tractament dels punts d'aigua estancada com ara espais humits, basses o pous, entre d'altres, que constitueixen l'hàbitat del mosquit tigre.

La campanya també especifica de quina manera pot participar la ciutadania per evitar-ne la proliferació d'aquest insecte, i què cal fer en cas de picada.

En aquesta línia, és important la col·laboració ciutadana per evitar acumulacions d'aigua també en espais privats com ara piscines, safareigs, cisternes o dipòsits. Es recomana mantenir coberts aquests indrets sempre que es pugui i buidar-los amb certa freqüència.

Convé recordar que la picada del mosquit tigre, si bé és molesta, no suposa cap risc per a la salut. El seu tractament és simptomàtic: en cas de picada cal rentar bé la zona afectada i desinfectar-la amb amoníac o alguna substància similar. Si passats uns dies les molèsties no remeten, consulteu al metge de capçalera.

veure el vídeo: