22 de març. Celebració del Dia Mundial de l'Aigua

22/03/2021

El dilluns, 22 de març, i els pròxims dies es faran activitats de sensibilització adreçades al públic escolar i familiar

L’Ajuntament de Parets organitza, des de fa més de 10 anys, diverses activitats d’educació per a la sostenibilitat relacionades amb l’estalvi de l’aigua i la importància d’aquesta pels ecosistemes naturals.

Des de l’any 2015, l’empresa concessionària del servei municipal de l’aigua, CASSA, i l’Escola de la Natura de Parets, s’han coordinat per celebrar el Dia Mundial de l’Aigua, el 22 de març, com un mitjà per centrar l’atenció en la importància de l’aigua dolça i de la defensa de la gestió sostenible dels recursos duent a terme activitats de sensibilització adreçades al públic escolar i familiar.

Al llarg d’aquest mes de març s’han realitzat una desena d’activitats adreçades a alumnes d’educació infantil i primària del municipi, de gairebé tots els centres escolars de Parets.

Campanya #water2me - #AiguaXmi

L’aigua significa coses diferents per a cada persona, per això la campanya #water2me - #AiguaXmi vol plasmar què significa per a cadascú de nosaltres, per la nostra llar, pel nostre mitjà de vida, les nostres pràctiques culturals i lúdiques, pel nostre entorn local, etc. Com a municipi membre de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, l’Ajuntament de Parets del Vallès promou l’adhesió a la campanya de celebració del Dia Mundial de l’Aigua.

Així doncs, la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament reafirma l’incentiu i l’actuació per un ús eficient de l’aigua amb la realització d’activitats d’educació per a la sostenibilitat durant el mes de maig.

També, promou l’adaptació als efectes del canvi climàtic sobre el cicle de l’aigua amb l’exposició “La Vida de l’aigua”, que s’ubicarà a la Sala d’Exposicions de Can Rajoler, del 26 d’abril al 10 de maig, i la taula rodona “El Riu Tenes, programa de millora de la llera, biodiversitat, neteja selectiva de la canya i seguretat fluvial”, el 30 d’abril.

Per acabar, engresca a les entitats, centres escolars i a la ciutadania perquè participin en la campanya explicant la importància de l’aigua per a cada persona compartint-ho a les xarxes socials i pàgines webs amb les etiquetes #water2me #AiguaXmi.