SOSTENIBILITAT L'Ajuntament de Parets del Vallès és un dels 16 consistoris de tot Catalunya participants a la VII Marató de l'Energia

31/01/2022

La Marató RE-M de l’Energia és una campanya de sensibilització i de bones pràctiques en l’ús i el consum eficient d’energia, que té la voluntat afegida de destinar l’estalvi econòmic aconseguit a actuacions per lluitar contra la pobresa energètica i l’emergència climàtica. En el camí d’una transició energètica que demana la implicació dels ciutadans, la Marató ens permet visualitzar, de forma lúdica, com podem intervenir ens els consums i les emissions modificant els nostres hàbits.

Com ja és habitual a totes les edicions, la Marató s’adapta a les diverses situacions en què es poden trobar els equipaments, perquè la informació arribi i els diferents agents implicats hi puguin participar de forma activa.

Per això es proposa que la informació s’organitzi per setmanes. La primera seria la de l’enllumenat, els aparells elèctrics i de serveis comuns, la segona la de la climatització, la tercera la de l’aigua i la quarta la de les emissions i la mobilitat.

A més, hi haurà una COMUNITAT VIRTUAL RE-M  a la qual els participants podran accedir. En aquesta comunitat, els equipaments de les diferents tipologies podran penjar les accions que hagin fet per la VII Marató, veure quins són els altres participants i quines les accions que han decidit compartir amb ells.

Els equipaments de Parets participants en aquesta Marató són les escoles Pau Vila, Lluís Piquer, Pompeu Fabra, Vila Parietes, l'Escola Bressol La Cuna, els C.C. Can Rajoler i Can Butjosa, la Piscina Miguel Luque, el Pavelló municipal i el nou edifici Serveis Municipals La Volta (SLOP i Policia, la nova comissaria).

La regidora d'Equipaments de l'Ajuntament de Parets del Vallès, Laura Lozano, assegura que "l'any passat va ser una bona experiència i per això esperem seguir recollint els resultats en matèria d'eficiència energètica. Aprofito per agrair la implicació i participació activa dels tècnics i de la nostra ciutadania. Entre totes i tots hem de fer molta pedagogia en aquest sentit, tant per l'estalvi com per la preservació del nostre planeta".