MEDI AMBIENT Nou programa d’activitats ambientals de primavera 2022 a Parets

04/03/2022

L'Escola de la Natura presenta el programa per a la primavera- estiu de  2022 amb activitats adreçades a tots els públics.

El programa Les activitats estan dividides en cursos i tallers, tallers de natura en familia, sortides i sessions d’astronomia.

Cursos i tallers de Primavera.

Reprenem l’activitat a “Parets amb flors!”: Voleu tenir plantes a casa i no sabeu com cuidar-les? Us escanta el contacte amb les plantes però no teniu espai a la vostra llar? Quines plantes necessiten menys aigua? Perquè es queden grogues les fulles? Quina planta és la millor per viure a plè sol o a l’ombra?.  Us convidem a participar en Parets amb flors, un espai on gauidir de colors, olors i del contacte amb el sòl, a l’hora que aprenem a tenir patis i balcons plens de flors!

Dies: dilluns, de 10 a 12 h i dijous, de 17.30 a 19.30

Lloc: Parets amb flors

Places: 20 (per torn).  Cal inscripció prèvia

Curs d'horticultura ecològica: T’agradaria tenir un hort a casa? No saps què has de plantar i quant? Vols aplicar els criteris de l’ecologia ecològica i no saps per on començar? Us proposem un curs de 10h de durada per refrescar tots aquests conceptes d’una manera pràctica.

Dies: Divendres del 25 de març al 29 d’abril, de 17.30 a 19.30h

Lloc: Can Jornet

Preu: gratuït

Places: 35.  Cal inscripció prèvia.  Tindran preferència les persornes adjudicatàries dels horts de Can Jornet.

Taller d'Ornitologia al Tenes: Passejar per l’entorn del riu és un privilegi, sobre tot a la primavera. Veiem i escoltem un munt d’ocells, però,..... sabem identificar-los? Us proposem un taller que consisteix en una sessió teòrica i una sortida d’identificació a la que podeu assistir sols o en familia.

Dies: divendres 20 de maig, de 17.30 a 19.30h i dissabte, 21 de maig, de 9 a 13h

Lloc: Escola de la Natura/ Mirador del Tenes

Preu: gratuït

Places: 25. Cal inscripció prèvia.

Sortides de coneixement de l’entorn

Voleu que saber que s’està fent al riu? Coneixeu els punts d’aigua més emblemàtics de Parets? Heu pensat alguna vegada la importància que te Can Serra per la flora i la fauna local? Us ve de gust fer una sortida nocturna?

Us hi esperem si voleu fer una passejada per Parets, sols o en familia,  i gaudir del  patrimoni natural del nostre municipi.

Dies: dissabtes, de 10 a 13.30h, excepte la sortida nocturna que es farà en divendres, de 21 a 24h.

Lloc: veure detall en cada sortida

Preu: gratuït

Places: 25. Cal inscripció prèvia.

Activitats de Natura en familia

Us proposem dos grups d’activitats en funció de l'edat dels infants.

Tallers de natura en familia: Què està passant a la Terra?  Què podem fer nosaltres des de casa? Podem actuar apagant la llum quan no la necessitem, ser coherents amb l’ús de l’aigua, no encenent la calefacció o l’aire condicionat si no són necessaris i... reduint els residus!

Cada habitant de Parets genera 1.25 Kg de residus diaris, la major part en pes, són residus orgànics. Què podem fer per reduir-los? Us proposem dir prou al malbaratament alimentari i reutilitzar les restes vegetals abans de portar-les a reciclar!. Si voleu tenir cura del planeta i fer activitats en familia, aquests tallers estàn pensats per vosaltres!

Els més petits de la casa també podran gaudir de la natura a les fosques mitjançant les taules de llum i la llum negra. Us proposem tres temàtiques: mar, papallones i cuques de llum i la Terra i la Lluna, per gaudir d’una estona d’experimentació al ritme dels més petits de la casa. Taller adreçats a families amb infants a partir de 2 anys.

Dies: Divendres, de 17.30 a 19.30h

Lloc: Escola de la Natura

Preu: gratuït

Places: 25.  Cal inscripció prèvia.