La visita ha reunit la ministra de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Raquel Sánchez; l’alcalde de Parets, Francesc Juzgado; el secretari general de Vicepresidència de la Generalitat, Ricard Font; la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez; el secretari general d’Infraestructures del Ministeri, Xavier Flores i el subdelegat del Govern d'Espanya a Barcelona, Carlos Prieto.
L'Ajuntament de Parets del Vallès ha rebut aquest matí la ministra de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Raquel Sánchez, amb motiu de la presentació de l’obra de construcció de la nova estació de tren amb sistema Park&Ride al municipi. A la visita institucional hi han participat representants de l'Ajuntament, de l'entitat pública empresarial Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF) i de la Generalitat, com a signants del conveni per a la construcció del projecte.
L’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, ha rebut la ministra, Raquel Sánchez, a les dependències de l’Ajuntament de Parets on ha signat el Llibre d’Honor Municipal i se li ha fet entrega d’un obsequi institucional. A l’acte també hi ha acudit el secretari general d’Infraestructures del ministeri, Xavier Flores, el secretari general de Vicepresidència de la Generalitat, Ricard Font, la presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez i Carlos Prieto, subdelegat del Govern d'Espanya a Barcelona. Posteriorment, els assistents s’han dirigit a l’estació de tren de Parets acompanyats de l’equip de govern.
L’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, ha destacat la importància de l’obra i ha afirmat que “el projecte plasma la importància de la col·laboració entre diferents administracions, entre el govern central, la Generalitat i els municipis. No és només fer una nova estació sinó la construcció d’un Park&Ride que doni sortides a Parets i a municipis del voltant, com els de la Vall del Tenes. No només tindrem el desdoblament i una nova estació, sinó que, a més, tindrem el Park&Ride. En definitiva, una obra pionera del segle XXI”.
La ministra de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha destacat que "avui celebrem un projecte important per Parets del Vallès i per la ciutadania. Estem en un moment de transformació i recuperació dels espais urbans, i que això ens doni l'oportunitat que les infraestructures ferroviàries siguin la millor eina per millorar la ciutat i per avançar en el model de mobilitat sostenible. Entre tots estem transformant la mobilitat i l'aposta pel ferrocarril és clau per la transició ecològica de l'economia i les nostres ciutats".
El secretari general de Vicepresidència de la Generalitat, Ricard Font, ha ressaltat que “aquest és un petit pas més per tenir un sistema de transport públic i mobilitat sostenible que ens permeti fer front als reptes que tenim des del punt de vista climàtic. Els canvis que hem de fer per donar una alternativa al transport privat a través del transport públic, per reduir tones de Co2 ha de ser per vies com aquestes, com la construcció del Park&Ride a Parets”.
La presidenta d’Adif, María Luisa Domínguez, ha apuntat que “Ja tenim contractat el projecte amb empresa de consultoria d'enginyeria civil INECO i, a més, comptarà amb el mecanisme de finançament i del pla de Recuperació i Resiliència. El termini estimat d'execució de les obres és de setze mesos, però l’anirem concretant a mesura que anem avançant. A més, pel que fa a les obres de desdoblament ja estan adjudicades i recentment s'ha firmat el contracte amb l'empresa constructora encarregada de l'actuació”.
L’obra preveu ampliar i modernitzar la infraestructura actual i es proposa construir una gran plataforma que cobreixi les andanes, quedi al mateix nivell de l’avinguda de Catalunya i connecti amb l’avinguda d’Espanya. Per accedir a les vies, que quedarien soterrades, s’instal·larien escales i ascensors. La nova superfície, d’uns 3.000 m2, permetria gaudir d’un nou espai públic que serviria per habilitar-hi un aparcament d’intercanvi, més conegut com a Park&Ride. Aquest sistema facilita l’aparcament del vehicle privat per agafar el transport públic.
La transformació de l’estació suposarà una inversió de més d’11 milions d’euros, el finançament anirà a càrrec de l’Ajuntament de Parets, que n’assumirà el 20% del cost, i Adif i la Generalitat pagaran el 60% i el 20% de l’obra, respectivament. Tot i això, es contempla la possibilitat de finançar l’obra amb fons europeus Next Generation.